Historie a současnost Labyrintu

HISTORIE

Prvním krokem ke vzniku Labyrintu vědění byl sen o založení Juniorské univerzity, která by působila na UK. S myšlenkou přišli PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. a Ing. Karel Juliš, nicméně zůstalo jen u konzultací a u plánů na papíře.

Sen o univerzitě určené teenagerům  se změnil v realitu v akademickém/školním roce 2014/2015. Prošel zásadní proměnou, na jeho autorství se podepsali PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.; doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.; Ing. Martina Podzimková. S přípravou pomohl také Rotary Club Praha Staré město s Georgem Podzimkem.

Bez podpory paní prof. PaedDr. Radky Wildové, CSc. současné prorektorky UK a tehdejší děkanky Pedagogické fakulty UK by opět zůstal na jen papíře, což je nejdůležitější poznámka. Člověk může mít stovky úžasných nápadů, ale nedokáže-li změnit ve skutečnost, pak…

Univerzita, která byla a dosud je určena v první řadě dětem od 10 do 15 let dostala název Labyrint věd(ění) a odstartovala pilotním semestrem v únoru 2015.

Maturanti našli svůj prostor ve skutečné JU UK, která spadá pod střechu rektorátu, a která je spojena s prorektorkou prof. MUDr. Milenou Králíčkovou, Ph.D.

Labyrint zažil na Pedagogické fakultě 5 krásných semestrů, za které bychom chtěli poděkovat. Poslední dva pod zastřešením nového děkana, prof. PaedDr. Michala Nedělky, Dr.

Koncept Labyrintu z tohoto období (2014/2015 – 2016/2017) představuje prezentace, kterou jsme nazvali  LABYRINT za 60´´. K názvu nás dovedlo setkání s potencionálním sponzorem: „Ber to tak. Jsem podnikatel. Mám zájem podpořit váš projekt. Ale taky mám na vás jen minutu.“

LABYRINT za 60 sekund_PR-prezentace_14leden2015_Aweb

SOUČASNOST

Labyrint věd(ění) se prozatím osamostatnil a začíná dělat první samostatné krůčky.

Více se dozvíte, pokud přijdete na naše první podzimní setkání (24. 10. 2017, autorské čtení a diskuze s Ivou Procházkovou na téma Co je literární příběh (literární fikce) a co může být skutečnost.

Ve vztahu k Pedagogické fakultě se Labyrint nachází v nulovém modu, což znamená, že hledá nový koncept, v němž by mohl být institucionálně zakotven a který by mu umožnil další rozvoj.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>